22/09/2024
«Μέχρι σήμερα δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω πως έγινε το συμβάν. Θυμάμαι ότι όταν γύρισα τα κλειδιά, αφού εισήλθε η αμαξοστοιχία 2597 στον πίνακα, οι λυχνίες ήταν λευκές σταθερά. Το μόνο που μπορώ να εικάσω είναι ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε και γύρισε στην παρακαμπτήριο, δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα .»
Ο μοιραίος σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς επιμένει στην αίτηση αποφυλάκισης που κατέθεσε το καλοκαίρι – την οποία παρουσιάζει αυτολεξεί η «Ζούγκλα»- ότι εκείνος γύρισε τα… κλειδιά. Το ενδιαφέρον είναι ότι ρίχνει τις ευθύνες σε όλους τους άλλους εκτός από τον ίδιο….
«Κλήθηκα να αντιμετωπίσω αποκλειστικά μόνος μου έναν τεράστιο και πιεστικό φόρτο εργασίας που συνοδευόταν από διάφορες βλάβες και προβλήματα.» τονίζει .
«Έφυγαν πριν τη λήξη της βάρδιας»
Στην αίτηση αποφυλάκισης προς τις Δικαστικές Αρχές, ο μοιραίος σταθμάρχης ξεκινά αναφέροντας την προϋπηρεσία του στον ΟΣΕ.
Αρχικά ξεκινά το 1989 ως εργάτης, στη συνέχεια, όπως αναφέρει, μετακινείται με υποχρεωτική μετάταξη το 2011 , στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Λάρισας.
Το 2022 επιστρέφει στον ΟΣΕ με αίτησή του αυτή τη φορά ως… Σταθμάρχης.
Όπως αναφέρει «Εργαζόμουν ήδη 35 χρόνια και απέμειναν άλλα 5 έτη για τη συνταξιοδότησή μου.»
Για την τοποθέτησή του στη νυχτερινή βάρδια στον τρίτο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό σταθμό της χώρας αναφέρει:
«Από τις 24.02.2023 ως και τις 28.02.2023 μου ανατέθηκε από κ. Νικολάου, υπηρεσία νυχτερινής βάρδιας, από ώρα 22 :00 ως 07:00 στο σταθμό της Λάρισας ως μοναδικού σταθμάρχη .Η συγκεκριμένη νυχτερινή βάρδια είναι δύσκολη, διότι κατά τη διάρκειά της, διέρχονταν από το Σταθμό Λάρισας 13 δρομολόγια, εκ των οποίων τα 7 από ώρα 22 :00 έως 23:00 και δύο μεταξύ των ωρών 23:00 με 00 :30 .»
Στην αίτηση αναφέρει ότι μέχρι τις 23:00 έπρεπε να είναι τρεις σταθμάρχες αλλά από τις 22:25 και μετά έμεινε μόνος του:
«Περί τις 22:10 με 22 :15 ο Χαμηλός Παναγιώτης αποχώρησε χωρίς να ζητήσει την άδεια κανενός και έκατσε απέναντι στην αποβάθρα. Το ωράριό του ήταν μέχρι τις 23:00. Λίγο μετά, περί ώρα 22 :20 με 22 :25, αναχώρησε και ο Κωνσταντίνος Παυλόπουλος, ενώ είχε λάβει ειδική εντολή από τον επιθεωρητή Λάρισας, Νικολάου Δημητρίου καθώς και από τον Κεντρικό Σταθμάρχη Λάρισας Ζήνδρο Γεώργιο, να παραμείνει στο πόστο μέχρι να φύγει η αμαξοστοιχία 62 και μέχρι να ομαλοποιηθεί η κυκλοφορία .»
«Ο μηχανοδηγός δεν μου έδωσε δικό του νούμερο τηλεγραφήματος ως όφειλε»
«Όταν έκλεισαν οι πόρτες της αμαξοστοιχίας 62 και ήταν έτοιμη να αναχωρήσει, ο μηχανοδηγός μέσω ραδιοτηλεφώνου μου είπε «Λάρισα ακούει την 62;» εγώ απάντησα «Ακούει και με νούμερο 47 περνάτε κόκκινο φωτόσημο ως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων» χωρίς να του αναφέρω ότι κινείται ελευθέρα στη γραμμή ανόδου. Η αμαξοστοιχία αναχώρησε 23:04 προς Νέους Πόρους .Ο μηχανοδηγός μου είπε εντάξει και είμαι σίγουρος ότι επανέλαβε το τηλεγράφημα 47.Όμως δεν μου έδωσε δικό του νούμερο τηλεγραφήματος ως όφειλε .»
«Δεν αντιλήφθηκα εάν είχε βλάβη. Ήμουν απασχολημένος και δεν το πρόσεξα»
Για τα κλειδιά αναφέρει:
«Παλαιότερα, τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο, είχα ενημερωθεί ότι το κλειδί 101Α και 101β δεν γυρνούσε ηλεκτρικά και πήγε ο κλειδούχος να το γυρίσει χειροκίνητα. Το κούμπωνε χειροκίνητα και μόλις γυρνούσε την πλάτη του, εκείνο γυρνούσε από μόνο του. Η λυχνία στον πίνακα ελέγχου στην περίπτωση εκείνη αναβόσβηνε συνέχεια. Δεν αντιλήφθηκα εάν είχε βλάβη. Ο πίνακας ελέγχου κατά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας ή έστω και μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας. Εάν έδειξε κάτι τέτοιο, ήμουν απασχολημένος και δεν το πρόσεξα. Δεν διαπίστωσα κάποια βλάβη στον πίνακα ελέγχου που να αφορά το κλειδί 118 .»
Στην αίτηση αποφυλάκισης ο Βασίλης Σαμαράς δηλώνει συντετριμμένος και «δείχνει» όλους τους άλλους για την τραγωδία:
«Μέχρι σήμερα δεν περνάει ούτε ένα λεπτό που να μην ταλανίζομαι από τις σκέψεις, προσπαθώντας να δώσω μία εξήγηση και να καταλήξω σε ένα ασφαλές συμπέρασμα για τα αίτια του συμβάντος και τον τρόπο που θα μπορούσε να αποφευχθεί. Είναι βέβαιο ότι εάν οι σταθμάρχες Παυλόπουλος και Χαμηλός παρέμειναν στη θέση τους μέχρι ώρα 23:00, όπως είχαν εντολή, θα είχα πολύτιμη βοήθεια στο σταθμαρχείο που θα επέτρεπε την ομαλή αντιμετώπιση όλων των θεμάτων και αντιξοοτήτων που είχαν προκύψει ταυτόχρονα .
Ομοίως είναι βέβαιο ότι εάν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 62, τηρούσε το άρθρο 1204 του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας του ΟΣΕ, δεν θα είχε επέλθει το μοιραίο αποτέλεσμα (σ.σ αναφέρει στη συνέχεια τι ορίζει το άρθρο). Όταν ξεκίνησε η αμαξοστοιχία και διήλθε από κλειδιά που βρίσκονταν σε διαγώνιο, σε μονή γραμμή καθόδου και όχι ανόδου προς Θεσσαλονίκη, όφειλε να σταματήσει την κίνηση της αμαξοστοιχίας και να μου απευθύνει σχετικό ερώτημα .»
Στο τέλος της αίτησης καταλήγει: «προέκυψαν παράλληλα με τις αποδιδόμενες σε εμένα κατηγορίες, πλήθος πράξεων ή παραλείψεων άλλων προσώπων που τελούν σε αμεσότητα με το επελθόν αποτέλεσμα και συνδέονται αιτιωδώς με αυτό. Δεδομένης της προκύψασας πολλαπλής αιτιότητας, είναι προς διερεύνηση η υπερκέραση της αποδιδόμενης σε εμένα πράξης, από άλλες που έγιναν ταυτόχρονα ή μεταγενέστερα και βρίσκονται σε αιτιώδη συνάφεια με τραγικό αποτέλεσμα .»
Ο Σταθμάρχης βρίσκεται εκτός φυλακής, καθώς έγινε δεκτή η αίτηση αποφυλάκισης. Περιμένει τώρα να κλείσει η ανάκριση και να ορισθεί η ημερομηνία για τη δίκη για την τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς που πάγωσε όλη την Ελλάδα και βύθισε στο πένθος δεκάδες οικογένειες.
ΠΗΓΗ: