Φταίνε οι “ξένοι”, ο κακός μας ο καιρός ή η επιλογή μη ικανών στο «δωμάτιο της εξουσίας»;

 

28/5/ 2023

* Γράφει ο Πέτρος Ιωάννου

Συνήθως εξάρω τον ρόλο των πρεσβειών για τα εν Ελλάδι, κακώς κείμενα. Φταίνε όμως για τα πάντα οι ξένοι; «Στην ΟΥΕΦΑ, η πλειονότητα των αξιωματούχων θεωρεί πλέον το ελληνικό ποδόσφαιρο ως το «πιο γραφικό στην Ευρώπη». Κατάλαβαν οι άνθρωποι μετά από χρόνια ενασχόλησης ότι με αυτούς εδώ δεν πρόκειται να βγάλουν άκρη. Γνωρίζουν ότι κάθε 3 και λίγο κάτι καινούργιο θα συναντάνε!

Πώς σε Γερμανία (φωτ.) στη λοιπή Ευρώπη, σε Ιαπωνία, παντού υπάρχει σοβαρότητα στις μεταφορές κι εδώ όχι;

Τελευταία, είχαν τηλεφώνημα του Μητσοτάκη στον πρόεδρό της Τσέφεριν. Oποία παράνοια. Η Ελλάδα θρήνησε πριν από ένα μήνα 57 ανθρώπους σε σύγκρουση 2 τρένων! Και ο λαός μας είναι στα κάγκελα γι αυτό το έγκλημα. Ο μεν πρωθυπουργός είπε «συγνώμη», «δεν γνώριζα», «βάλτε πλάτη να αλλάξουμε τη χώρα», ο δε πρώην υπουργός του (Καραμανλής) παραιτήθηκε αλλά ξανακατεβαίνει υποψήφιος.

Ενώ οι εκλογές πλησιάζουν, κυβέρνηση κι αντιπολίτευση «πλακώνονται» καθημερινά στη Βουλή. Ο πρωθυπουργός ΥΠΟΧΡΕΩΘΗΚΕ . (για να μην ξεφύγει κι άλλο η κατάσταση;) να τηλεφωνήσει στον Τσέφεριν, να του ζητήσει Elite διαιτητές για τα play off του ελληνικού πρωταθλήματος, προκαλώντας, την ενόχλησή του (το ποδόσφαιρο είναι αυτοδιοίκητο). Με τι ασχολήθηκε, πολιτικός ηγέτης χώρας, που θρηνεί 57 νεκρούς (κι όχι μόνον) από σύγκρουση τρένων»!( Βασίλης Βέργης)

Θα περίμενε κανείς να προλάβει το κακό δημιουργώντας κράτος επιτελικό, όπως έταξε. Δεν συνέβη! Θα περίμενα πριν πάρει τη σωστή πλευρά της ιστορίας να κάνει παντιέρα την εισβολή του Αττίλα. Θα περίμενα να δεί τι γίνεται με την διαρκή καταλήστευσή μας απ΄ τις τράπεζες, τα κοράκια, την αισχροκέρδεια στα καύσιμα, στην ενέργεια, στα τρόφιμα.

Ανήμποροι κι αυτοί και οι προηγούμενοι να οργανώσουν κτηνοτροφία, αγροτιά,  υγεία, εκπαίδευση, εθνική άμυνα, σε σχέση με Κύπρο. Να εμπεδώσουν κυριαρχία και εθνικά συμφέροντα στο Αιγαίο, στη Μεσόγειο. Να φέρουν τη στοιχειώδη ασφάλεια στο σιδηρόδρομο. Να περιορίσουν τις μνημονιακές επιπτώσεις, τις εκτεταμένες φωτιές στα δάση, τη μάστιγα της αρχαιοκαπηλίας. Ποιος θα ξεχάσει τους καμένους έξω απ΄τη Ζαχάρω,  στο Μάτι στα Τέμπη; Καμένοι άνθρωποι, γιατί δεν μπορούμε να βάλουμε 2 τρένα σε 2 γραμμές;

Τόσες κλοπές αρχαιολογικών θησαυρών μετά από καταστροφές αρχαίων μνημείων στην Ελλάδα, από Ιταλούς, Γερμανούς και Άγγλους σε παλαιότερες εποχές; Έγιναν διαβήματα στις αντίστοιχες κυβερνήσεις;

Τόσοι ντόπιοι αρχαιοκάπηλοι, κάνουν τα ίδια. Τι μέτρα πήραν γι΄ αυτό το διαρκές, διαχρονικό έγκλημα;

Διεκδικήσαμε τα κατοχικά δάνεια;

Πήρε ο πρωθυπουργεύων τηλέφωνο στην Γερμανία στην Αγγλία ή οι αρμόδιες υπηρεσίες  για να μάθουν πως αντιμετώπισαν εκείνοι την δική τους «μαφία του χαλκού»;

Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Data Journalists, οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) κατάφεραν να βάλουν τέλος στις κλοπές στο δίκτυό τους, το οποίο εκτείνεται σε 34.000 km. (το δίκτυο είναι 16 φορές μεγαλύτερο του δικού μας: 2.345 χλμ., απ’ τα μικρότερα της Ε.Ε.).

Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι από το 2012 μαρκάρουν τα καλώδια μ’ ένα αόρατο υλικό,  τεχνητό DNA. Εφαρμόζεται με σπρέι, που περιέχει δείκτες υπεριώδους ακτινοβολίας, συνθετικό DNA και σωματίδια μετάλλου. Το σπρέι, ψεκάζεται σε καλώδια και στον εξοπλισμό της σιδηροδρομικής γραμμής.

Το SelectaDNA Trace, με τα 2 αναγνωριστικά του προσδιορίζει, τον εγγεγραμμένο ιδιοκτήτη. Ο κωδικός, μπορεί να διαβαστεί επιτόπου και συνδέεται με βάση δεδομένων στην οποία έχει πρόσβαση ανά πάσα στιγμή η αστυνομία. Τον Ιούλιο 2012, μάλιστα, η Deutsche Bahn, η Deutsche Telekom, ο πάροχος RWE και η Γερμανική Ένωση Εμπόρων Μετάλλων δημιούργησαν: εταιρική σχέση ασφαλείας για την καταπολέμηση της κλοπής μετάλλων. Οι κλοπές, δεν ήταν μόνο στα τρένα αλλά και σε άλλα δίκτυα (ίντερνετ, τηλεφωνία), με αντίστοιχες βλάβες!

Στην Βρετανία χρησιμοποιείται επίσης, τεχνητό DNA για τις εδώ κλοπές. Στην περίοδο 2012 – 13 βοήθησε στη μείωση της κλοπής καλωδίων στη γραμμή Anglia της Network Rail κατά 82% και στη μείωση των καθυστερήσεων κατά 86%.

Επίσης, τοποθετήθηκαν 2.000 πινακίδες κατά μήκος του σιδηροδρόμου που ενημερώνουν ότι κάθε μέταλλο και καλώδιο προστατεύεται. Μια τέτοια σήμανση, σύμφωνα με Βρετανούς σιδηροδρομικούς, αποτελεί βασικό παράγοντα αποτροπής, αφού οι κλέφτες γνωρίζουν ότι ένα μαρκαρισμένο καλώδιο τούς είναι πρακτικά άχρηστο και θα τους συνδέσει με τα κλοπιμαία άμεσα. Εκτός από καλώδια, προστατεύουν: υποδομές, εργαλεία κι εξοπλισμό.

Σε μια Ελλάδα «ξέφραγο αμπέλι», βλέπω χλωμές τέτοιες πρωτοβουλίες. Εδώ η «μαφία του χαλκού», καλά κρατεί! Νάταν το μόνο αμάρτημα… Γι΄αυτή όμως θα μιλήσουμε στο επόμενο σημείωμά μας.

 *Πέτρος Ιωάννου, διαχειριστής της enotikos.gr, απόμαχος της εκπαίδευσης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *