Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου 2024
- Το νέο περιστατικό παραβίασης κανονισμών στο σιδηρόδρομο, με το προσωπικό αμαξοστοιχίας να εγκαταλείπει ουσιαστικά γυναίκα η οποία ενεπλάκη σε ατύχημα με ευθύνη του προσωπικού αφού, όπως φαίνεται, δεν έγινε σωστός έλεγχος πριν την αναχώρηση, μόνο καθησυχαστικό δεν είναι για τους επιβάτες του σιδηρόδρομου ή ακόμα και για όσους πολίτες εξακολουθούν να φοβούνται να εμπιστευτούν το πολύπαθο μέσο. Και σε αυτή την περίπτωση, οι ευθύνες πάνε να επιρριφθούν σε μεμονωμένες πράξεις εργαζομένων (φυσικά, θα έπρεπε να δούμε και κάποια διερεύνηση του περιστατικού από τη ΡΑΣ ή κάποιον ανεξάρτητο φορέα), οι οποίες υποτίθεται πως θα θεραπευθούν μέσω της ενίσχυσης της εκπαίδευσης και κάποιων -άγνωστων προς το παρόν- κυρώσεων.
Ωστόσο, κάποια στιγμή πρέπει να απαντηθούν και τα σημαντικά ερωτήματα: ποιος φταίει αν κάποιοι εργαζόμενοι μέχρι και σήμερα αδυνατούν ή δεν επιθυμούν να ακολουθήσουν τα όσα προβλέπονται από τους κανονισμούς ασφαλείας; Μέχρι ποιο σημείο υπάρχει ανοχή για τις πράξεις τους και πότε ξεκινά να υπάρχει ευθύνη και για τους φορείς που τους ανέχονται; Τέλος, πότε θα καταλάβει η κυβέρνηση πως υπάρχουν δομικά προβλήματα τα οποία δεν θα λυθούν αν ο σιδηρόδρομος δεν γίνει προτεραιότητα; Ακόμα και αυτό που θεωρείται δεδομένο στις άλλες χώρες, πως οι σταθμοί θα διαθέτουν είτε κάμερες/καθρέφτες για τον έλεγχο των θυρών πριν την αναχώρηση ή σταθμάρχη όπως συνέβαινε παλαιότερα και στη χώρα μας, εδώ θεωρείται πολυτέλεια.
Μία νέα εταιρεία με την επωνυμία Εταιρεία Μεσημβρινών Σιδηροδρόμων Ελλάδος και τη μορφή ΙΚΕ ιδρύθηκε τον περασμένο μήνα με έδρα την Τρίπολη και κύριο σκοπό, σύμφωνα με το καταστατικό, τη λειτουργία των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, κατά πρώτο λόγο στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Το κεφάλαιό της ανέρχεται σε 7.000 ευρώ, καταβεβλημένο από τέσσερεις μετόχους, οι οποίοι έχουν πρωτοστατήσει σε προσπάθειες για την επαναφορά των δρομολογίων στην Πελοπόννησο. Μόνο τυχαίο δεν είναι εξάλλου το όνομα της εταιρείας το οποίο αποτελεί προφανή αναφορά στην ομώνυμη βραχύβια σιδηροδρομική εταιρεία (συμφερόντων Ανδρέα Συγγρού), η οποία λειτούργησε στα τέλη του 19ου αιώνα στην Πελοπόννησο. Βεβαίως, για να λειτουργήσει μία σιδηροδρομική εταιρεία, θα πρέπει να λάβει αδειοδότηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, καταθέτοντας, μεταξύ άλλων δικαιολογητικών, και το επιχειρηματικό της σχέδιο. Το οποίο προϋποθέτει προφανώς να υπάρχει τρόπος να πραγματοποιήσει δρομολόγια σε γραμμές που θα είναι ενεργές.
Η σύσταση Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας με την επωνυμία «Ελληνικός Πολιτιστικός Σιδηρόδρομος ΑΜΚΕ» θα συζητηθεί σήμερα στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ.
Στην προκήρυξη τεσσάρων διαγωνισμών για τη συντήρηση τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου προχώρησε την περασμένη εβδομάδα ο ΟΣΕ. Αφορά τμήμα διπλής τροχιάς στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη 8 περίπου χιλιομέτρων στην Πιερία (προϋπολογισμός 10.491.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ), 7 περίπου χιλιομέτρων στην ίδια γραμμή και περιοχή (προϋπολογισμός 9.851.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ), τμήμα γραμμής μεταξύ σταθμών Καστανούσσας και Ροδόπολης στις Σέρρες (προϋπολογισμός 9.145.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ) και τμήματα γραμμής μεταξύ Πολυκάστρου – Ειδομένης (προϋπολογισμός 7.250.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ).
Άνοιξαν αυτή τη βδομάδα στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ οι οικονομικές προσφορές για το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, με προϋπολογισμό 193,2 εκατ. ευρώ. Προσφορές κατέθεσαν 5 μεγάλες εταιρείες, ενώ τη μεγαλύτερη έκπτωση (27,63%) έδωσε η ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
Συνεχίζονται και το Σεπτέμβριο τα δρομολόγια του τρένου του Πηλίου, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Train. Τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται καθημερινά, πλην των ημερών 2, 3, 9, 16, 23 και 30 Σεπτεμβρίου // Παρέμβαση για συνέχιση των δρομολογίων και τη χειμερινή περίοδο.
Η σύμβαση μεταξύ της ΓΑΙΟΣΕ και του Δήμου Αιγιαλείας για παραχώρηση στο δήμο 14 χλμ. της παλιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής από το Αίγιο ως το Διακοπτό δεν υπογράφεται επειδή ο δήμος επέβαλε πρόστιμο ύψους 14.000 ευρώ στην εταιρεία για τον μη καθαρισμό των ξερών χόρτων από το χώρο ιδιοκτησίας της. Μόνο στην Ελλάδα αυτά…
Την επιτάχυνση των διαδικασιών για την πλήρη ανάπτυξη και λειτουργία του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, συμφώνησαν να δρομολογήσουν, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, εκπρόσωποι της ΕΡΓΟΣΕ και ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας. Σε σχετική ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, συμμετείχε και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Βαρνάβας, στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, του ΟΣΕ, κ.ά., όπως ενημέρωσε το υπουργείο. Στόχος είναι το έργο να δημοπρατηθεί εντός του 2025.
Σε ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Κωνσταντίνος Χήτας της Ελληνικής Λύσης στη Βουλή σχετικά με τον εντοπισμό μηχανοδηγών χωρίς την απαιτούμενη πιστοποίηση απάντησε το Υπουργείο Υποδομών και η ΡΑΣ. Σύμφωνα με τη ρυθμιστική αρχή των σιδηροδρόμων, σε περίπτωση εντοπισμού μηχανοδηγών με παραποιημένες άδειες προβλέπονται πρόστιμα ως 50.000 ευρώ για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και 5.000 ευρώ για τους μηχανοδηγούς, ενώ σε συγκεκριμένες περιπτώσεις υπάρχει και περίπτωση φυλάκισης. Σύμφωνα με την απάντηση από το Υπουργείο, δεν έχει τεθεί ζήτημα αυστηροποίησης των συγκεκριμένων ποινών.
Ο ΟΣΕ και η ΡΑΣ απάντησαν επίσης σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Χάρη Μαμουλάκη για προειδοποιήσεις των μηχανοδηγών για την τραγική κατάσταση των σιδηροδρόμων και πιθανό νέο δυστύχημα. Ο ΟΣΕ αναφέρει πως στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη η τηλεδιοίκηση λειτουργεί από τους Αγίους Αναργύρους ως τη Θεσσαλονίκη πλην του τμήματος Λιανοκλάδι – Κραννώνας που επλήγη από τον Daniel. Όσον αφορά για τη βλάστηση πλησίον των γραμμών, ο οργανισμός αναφέρει πως κάθε χρόνο υπάρχουν εργολαβίες για εκχόρτωση ενώ η φωτιά που προκλήθηκε στις 14 Ιουνίου στα Μυτιλινάκια δεν φαίνεται να οφείλεται σε ξερά χόρτα, με τη σύνταξη του πορίσματος να εκκρεμεί. Η ΡΑΣ αναφέρει πως έχει προβεί σε ενέργειες για να ενημερώσει για προβλήματα με ξερά χόρτα, βλάβες στην τηλεδιοίκηση και λανθασμένες ενδείξεις φωτοσημάτων.
Με αποφάσεις που έλαβε η ΡΑΣ απορρίφθηκε η πιστοποίηση πιστοποίησης σε συγκεκριμένα πεδία εκπαίδευσης για τρεις εκπαιδευτές μηχανοδηγών καθώς δεν διέθεταν τους απαιτούμενους τίτλους σπουδών. Επιπλέον, απορρίφθηκε η αίτηση χορήγησης αναγνώρισης εξεταστή μηχανοδηγών –
υποψηφίων μηχανοδηγών λόγω μη επαρκούς επαγγελματικής εμπειρίας για έναν εξεταστή.
Από τη Διαύγεια: Έγκριση δαπάνης ποσού ύψους 30.000 ευρώ ως επιχορήγηση της ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΞΑΝΑ (θέατρο «το Τρένο στο Ρουφ»)
Συνελήφθη 64χρονος ο οποίος βιντεοσκοπούσε με το κινητό του 18χρονη, χωρίς τη θέλησή της, στο τρένο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Η αστυνομία ειδοποιήθηκε από μέλος του πληρώματος μετά από παράπονα της 18χρονης.
* * *
Ηνωμένο Βασίλειο: Ο σιδηροδρομικός σταθμός του αεροδρομίου Stansted στο Λονδίνο, θα δέχεται σύντομα ανέπαφες πληρωμές // Ο υπουργός Μεταφορών των Εργατικών οδήγησε σε απόλυση στέλεχος των σιδηροδρόμων που μίλησε δημοσίως για προβλήματα ασφάλειας // Ελβετία: Μετά από ένα χρόνο εργασιών επισκευής επανήλθαν τα δρομολόγια στο μακρύτερο τούνελ του κόσμου // Βουλγαρία: Προμήθεια 25 ηλεκτρικών τρένων από τη Skoda αντί 500 εκατ. ευρώ // Τουρκία: Σιδηροδρομική βιομηχανία παρήγαγε βαγόνι μεταφοράς αρμάτων // Τυνησία – Αλγερία: Επανεκκινούν, ύστερα από 30 χρόνια, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια ανάμεσα στις δύο χώρες // Μεξικό: Νέα σύγχρονη επιβατική σιδηροδρομική γραμμή // Ιαπωνία: Τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου για αγορά εισιτηρίων από εταιρεία της Ιαπωνίας
ΠΗΓΗ:
– athenstransport.com