ΦΩΣ TEAM
Τρίτη, 02/07/2024
Ο μπαρουτοκαπνισμένος σκηνοθέτης του ελληνικού κινηματογράφου ξεκαθάρισε τα πράγματα
Κάθε Έλληνας δημιουργός ονειρεύεται μια διεθνή καριέρα. Αν θα καταφέρει να πραγματοποιήσει το όνειρό του, δεν έχει να κάνει μόνο με το ταλέντο και την αξία του αλλά και με τις επικρατούσες συνθήκες στην εποχή του.
Ο Γιάννης Δαλιανίδης μεσουράνησε στη δεκαετία του ’60 την εποχή που ο ελληνικός κινηματογράφος είχε το μονοπώλιο του θεάματος. Διέπρεψε κυρίως στα μιούζικαλ αλλά και σε ταινίες με αναπάντεχο περιεχόμενο όπως ο «Κατήφορος». Συνεργάστηκε με όλα τα μεγάλα ονόματα της εποχής και η γνώμη του είναι βαρύνουσα όσον αφορά τις δυνατότητες κάθε πρωταγωνιστή.
Ο Δαλιανίδης είχε μια άμεση εμπειρία από την ακτινοβολία της Ζωής Λάσκαρη και περιγράφει όλο θαυμασμό ένα στιγμιότυπο στις Κάννες, στη διάρκεια του οποίου η Ζωίτσα έσβησε ολόκληρη Λολομπριτζίτα. Στηλιτεύει όμως και την απειθαρχία της Λάσκαρη σε αυτό το επεισόδιο. Εξαίρει τις σωματικές αναλογίες της Ρίκας Διαλυνά και την αριστοκρατική της αύρα, όπως και την δυναμική κομψότητα της Μαίρης Χρονοπούλου. Σε αυτή όμως που φαίνεται ότι πόνταρε, ήταν η Τζένη Καρέζη η οποία είχε πραγματικά εντυπωσιάσει στα «Κόκκινα φανάρια» φτάνοντας μια ανάσα από το Όσκαρ. Ο Δαλιανίδης υπολόγιζε πολύ την καλλιέργεια της Καρέζη, την πειθαρχία αλλά και την επαγγελματική της συμπεριφορά. Όπως έλεγε πάντα η Καρέζη ήταν μια Κυρία με Κάπα κεφαλαίο.
ΠΗΓΗ:
«ΦΩΣ»